Sådan ville jeg opbygge en ny Instagram-profil
- Lærke Pedersen
- 12. mar. 2023
- 3 min læsning
Instagram er en af de mest populære sociale medieplatforme i verden, og det er en fantastisk platform for både personlige og kommercielle formål. Men det kan være svært at få succes på Instagram, især hvis du lige har oprettet en ny profil. I dette blogindlæg vil jeg give dig nogle tips til, hvordan du kan opbygge en ny Instagram-profil og få den til at vokse.

Det kan også være du har en profil i forvejen, men ingen aktivitet, og så overvejer at starte forfra. Men før du beslutter dig, så overvej følgende;
Har du skiftet niche for nyligt, kan det være nemmere at starte forfra
Har du været inaktiv over en længere periode, er det ofte også mere troværdig at starte forfra
Har du en engagement rate, på under 1, så kan det også være ideelt at overveje, at starte forfra
Fastsæt din niche: Det første skridt i at opbygge en succesfuld Instagram-profil er at fastsætte din niche. Din niche er det emne eller den type indhold, som du vil fokusere på i din profil. Det kan være alt fra mode, madlavning, fitness, rejser, skønhed eller noget helt andet. At vælge en niche hjælper dig med at målrette dit indhold til en bestemt målgruppe og øge dine chancer for at få følgere, der er interesseret i dit indhold.
Opret mindst 9 indlæg: Når du har fastsat din niche og valgt din profiltekst, er det tid til at begynde at poste indhold på din profil. Det er vigtigt at have mindst 9 indlæg på din profil, før du begynder at promovere din profil til andre. Dette skyldes, at potentielle følgere vil have noget indhold at se, når de besøger din profil, og det hjælper også med at vise, at du er seriøs omkring din Instagram-profil.
Post hverdag i 2 uger: Start med at booste din profil, og vis du er til stede. Dette hjælper både algoritmen med at placere dig, og dine kommende følgere med at se, du faktisk er værd at følge.
Ha´ altid en story oppe: Vi er blevet vant til at afkode, om folk har en story oppe elller ej. Samt at forstå de er aktive hvis de har den lille ring, som indikere man har en story, og omvendt inaktive hvis de ikke har den. Sørg derfor altid for, at se så aktiv ud som muligt
Vælg en klar profil-tekst: Når du har fastsat din niche, skal du vælge en klar profiltekst, der beskriver, hvad din profil handler om. Det kan være en kort beskrivelse af dig selv eller din virksomhed og den type indhold, som dine følgere kan forvente at se i din profil. Det er vigtigt at vælge en profiltekst, der er let at forstå, og som klart definerer din niche.
Fokusér på værdien i dit indhold: Når du begynder at poste indhold på din Instagram-profil, er det vigtigt at fokusere på kvaliteten af dit indhold. Instagram er en visuel platform, så det er vigtigt at have flotte og interessante billeder og videoer. Brug tid på at tage gode billeder, redigere dem og sørge for, at de passer godt sammen med din niche og din profiltekst.
Brug relevante hashtags: Hashtags er en vigtig del af Instagram, og de hjælper dine indlæg med at blive opdaget af potentielle følgere. Brug relevante hashtags i dine indlæg, der passer til din niche og dit indhold. Brug også populære hashtags, der er relevante for din niche, da det kan hjælpe med at øge synligheden af dine indlæg.
Engagér dig med din målgruppe: Når du har begyndt at få følgere på din Instagram-profil, er det vigtigt at engagere dig med din målgruppe. Besvar kommentarer, reager på direkte beskeder og vis interesse for dine følgeres indhold
Til slut
Hvor har det været sjovt, at optage det dette afsnit her. Hvis du kunne lide det, så tag endelig et billede af din skærm nu, del på Instagram og tag mig SoMeLaerkejuhl, - så deler jeg det videre.
Udover dette, så husk at følge med på;
SoMelaerkejuhl.dk
Instagram: SoMeLaerkejuhl
Comments