top of page

Sådan her finder du din (rigtige) målgruppe 📸

Du kan også vælge at lytte til afsnittet, blot følg linket efter behov ⬇️








Lad os dykke ned i noget SUPER vigtigt - nemlig hvordan du finder din rigtige målgruppe på Instagram. For uden den rigtige målgruppe, er det lidt som at råbe ud i et tomt rum, og det vil vi jo ikke have, vel? 😅



1. Hvad er en målgruppe egentlig? 📚

En målgruppe er ikke bare en tilfældig gruppe mennesker. Det er en specifik gruppe, som din meddelelse, kampagne eller produkt er henvendt til. Din målgruppe defineres ud fra forskellige faktorer som:

  • Alder

  • Køn

  • Geografisk placering

  • Interesser

  • Adfærd

Det er de mennesker, vi forventer vil have mest interesse i det, vi deler. Uanset om du er en personlig profil, eller har en virksomhed, er din målgruppe altså den “type” af personer du skal ramme.



2. Hvorfor skal du være på Instagram? 🤔

Her er sandheden: Din Instagram-tilstedeværelse giver KUN mening, hvis:

  • Din målgruppe er aktiv på Instagram, ELLER

  • Beslutningstageren for dit produkt/service/niche er på Instagram

Tænk på det sådan her: Hvis du lukker øjnene for mulighederne på Instagram, er det præcis det samme som at lukke øjnene for at have en butik midt på strøget. Det er en kæmpe mulighed, du går glip af!

Rigtig mange i Danmark er på Instagram, så mon ikke din målgruppe eller beslutningstager er?



3. Den typiske Instagram-målgruppe 👥

1. Unge voksne og studerende (18-24 år)

Interesserer sig for mode, identitet, musik og bæredygtighed. Højt engagement i Reels og Stories. Velegnet til brands inden for fashion, tech og events.

2. Yngre professionelle (25-34 år)

Fokus på karriere, bolig, rejser og livsstil. Søger æstetisk og inspirerende indhold. Gode muligheder for livsstils-, rejse- og boligbrands.

3. Forældre med små børn (30-40 år)

Søger inspiration til familieliv, sundhed og mad. Relaterer til praktisk og følelsesmæssigt indhold. Relevant for børneprodukter, sundhed og bolig.

4. Influencer-aspiranter (18-30 år)

Optaget af selvbranding og content creation. Engagerer sig i trends og redigeringsværktøjer. Gode mål for kamera-, tech- og kursusbrands.

5. Livsstils- og wellness-interesserede (25-45 år)

Prioriterer sundhed, mindfulness og bæredygtighed. Reagerer på roligt, æstetisk indhold. Ideel målgruppe for wellness- og skønhedsbrands.

6. Kultur- og nichefællesskaber (20-40 år)

Interesseret i kunst, bøger, gaming og queer-kultur. Tiltrækkes af personlighed og kant. Gode muligheder for kulturtilbud og nicheprodukter.

7. Mode- og trendbevidste (18-35 år)

Følger trends og bruger Instagram til stil og shopping. Reagerer på visuelt og influencerbaseret indhold. Perfekt for mode- og livsstilsbrands.

8. Visuelt kreative (20-40 år)

Bruger Instagram som portefølje. Interesseret i foto, design og kunst. Relevante for brands med kreative værktøjer, kurser og udstyr.



4. To vigtige målgruppesegmenter 🎯

Din Instagram-strategi kan med fordel opdeles i to hovedsegmenter:

  • Din direkte målgruppe: De personer der skal købe dit produkt eller service

  • Profiler med samme målgruppe som dig: Perfekte til networking og større rækkevidde

Det handler nemlig ikke kun om at nå ud til potentielle kunder, men også om at skabe relationer med andre i din branche!



Vil du have hjælp til at finde DIN målgruppe? 🌟

I mit Instagramforløb får du adgang til en konkret vækststrategi(10-20-30-40-50 væsktmodellen), der hjælper dig med at tiltrække præcis DIN målgruppe. For husk - følgere er ikke meget værd, hvis de ikke er aktive hos dig og har tillid til dit brand!

Book en uforpligtende snak med mig på somelaerkejuhl.dk - jeg lover, at du går fra samtalen med mindst tre konkrete idéer, du kan implementere med det samme


 
 
 

Comments


"Tak for et godt forløb, 285 nye følgere"          "Jeg har endelig fået et betalt samarbejde, tak"         "Jeg er vækstet med 33% siden forløbets start"      "Jeg vil give mine varmeste anbefalinger til forløbet"

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Spotify
  • TikTok

©2024 by SomeLaerkejuhl cvr; 44236753. Enggade 8, st, 5000 Odense

bottom of page